2011. augusztus 31., szerda

Diókrémes csokoládétorta


Kedvenc barna-piskóta újabb felhasználási módja.


Hozzávalók:

Tortalap:
1,5 bögre liszt (self raising flour)
1 bögre cukor
2 evőkanál kakaó
egy marék apróra vágott dió
1 kkanál szódabikarbóna
csipet só
6 evőkanál étolaj
egy bögre tej

Krém:
150 gramm vaj
3 evőkanál cukor
6 dl tej
2 csomag vaníliás pudingpor (4 evőkanál White Whings custard powder)
150 gramm darált dió

Csokoládémáz:
100 gramm vaj
3 kanál kakaópor
1 kávéskanál porcukor
1 evőkanál olaj

A tortalaphoz a hozzávalókat összekeverem, majd tortaformában 180 fokon 35 perc alatt készre sütöm. Megvárom, míg kihűl, addig elkészítem a krémet.

A vajat előveszem a hűtőből, ha eddig még nem tettem volna, majd a tejet a pudingporral és a cukorral a megfelelő módon elkészítem, és hagyom kihűlni. Erre a célra legjobb módszer a vízfürdőbe állítás, de néha-néha kavargassuk meg a bőrösödés elkerülése végett. A puha vajat habosra keverem, majd a kihűlt pudingot szép lassan adagolva hozzákeverem. A darált diót teflonserpenyőben mindenféle zsiradék hozzáadása nélkül megpirítom, de vigyázzunk, ne égessük oda! Beleöntöm a krémbe a pirított diót, és szép csomómentesre kevergetem.

Háromfelé szeltem a kihűlt tortalapot a fenti képen látható módon, de utólag úgy gondolom, elég lett volna kettőbe is, így vastagabb lett volna a két krém-réteg. A tetejét szépen lesimítom, majd hűtőbe rakom, hadd szilárduljon picit, úgy könnyebb később a csokimázt rákenni.

A csokimázhoz a vajat felolvasztom, majd a tűzről már levéve hozzákeverem a kakaóport és a porcukrot. A legvégén adom hozzá az olajat, és langyosan a tortára kenem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates