2012. november 11., vasárnap

Rozmaringos sertéssült


Régi vágyam, hogy nagy darab húsokat süssek egyben, ráadásul még finom is legyen. Múlt héten isteni citromos-rozmaringos sült csirkét sikerült alkotnom, de sajnos hamarabb megettük, mint hogy lefényképezzem, így recept nem lett belőle. Viszont pár napja gyönyörű sertéshús-darabot vadásztam a boltban. Továbbra sem tudom, hogy a disznó melyik része az, a magyar hentes terminológiának megfelelően, otthon igen ritkán vásároltam disznóhúst, nincs gyakorlatom a felismerésben. Itt pedig azt tüntetik fel, hogy milyen elkészítési módra alkalmas az adott konc, tehát jelen esetben sütésre (roast) kiválóan megfelel.

Hozzávalók:
1 kg sertéshús (az enyém egy 1200 grammos darab volt)
50 ml balzsamecet
100 ml olivaolaj
5-6 gerezd fokhagyma
bors

rozmaringág

A húst megmostam, lecsöpögtettem, mindkét oldalát beborsoztam, majd beleraktam egy jól zárható edénybe.

A balzsamecetet egy csészében összekevertem az olajjal és a nagyon apróra vágott fokhagymával, majd ezt a páclevet ráöntöttem a húsra. Megforgattam, hogy minden oldalát érje az olajos lé, nem baj, ha nem lepi el teljesen a húsdarabot. Zárjuk le az edényt, majd tegyük hűtőbe. Pár óra, egy délelőtt pácolódás elég, az enyém 3 napig ázott a lustaságomnak köszönhetően.

Sütőzacskóban süssük amennyiben lehetséges, szerintem fantasztikusan zamatos marad a hús, és nem szárad ki. Szóval mielőtt bezártam a zacskó száját, alapossan besóztam mindkét oldalát, majd tettem mellé két-három szál rozmaringot.

A sütőzacskó dobozán feltüntetett főzési időt tekintettem irányadónak, mivel a maghőmérőm elromlott. De úgy gondoltam, hogy ez nem foghat ki rajtam, nagyanyáink is tökéletesen boldogultak ilyen cifraságok nélkül is. Tehát 180 fokon sütve, pontosan 100 perc után ellenőriztem a húst, méghozzá úgy, hogy zacskón keresztül beleszúrtam egy kést. Ha a kés nyomán rózsaszín-véres lé buzog, akkor bizony még nincs kész a sült, viszont ha átlátszó, akkor tökéletes. Levágtam, levettem a műanyag borítást, a kisült levet pedig egy kislábosba öntöttem, majd a húst visszatoltam a sütőbe, grill üzemmódon további 10 percre. Ez az idő pont elég arra, hogy ropogós borítást kapjon a művünk. 
 
A sütőből kivéve, tálalás előtt hagyjuk legalább 15 percig állni, könnyebb lesz szeletelni.
 
A leöntött húslevet én összeturmixoltam a fokhagymadarabok miatt, mivel a gyerekek nem igazán szeretik felismerni, mi van az ételben, de nyilván ez a  művelet elhagyható.
 
Tálaláskor a húslével meglocsolgathatjuk a hússzeleteket.
 
Kívül ropogós-fűszeres, belül omlós-puha
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates