2011. október 31., hétfő

Körtés-csokis muffin


Tej nélkül készült, de sajnos nem tojásmentes, mert tojás nélkül nem lehet muffint készíteni.

Hozzávalók:

150 g mandulaliszt (avagy mandula nagyon finomra őrölve)
2 tojás
1/2 kiskanál szódabikarbóna
2 evőkanál kakaó
2 sor csokoládé (70 % kakaótartalommal)
1 körte
40 g kókuszzsír
40 g méz

A hozzávalókat összekeverjük, a csokoládét durvára darabolva, a körtét meghámozva, kockákra vágva a végén adjuk hozzá. Minél apróbbra porciózzuk a körtét, annál kevésbé fogják a gyerekek észrevenni benne, ami azért néha nem olyan nagy baj.

Muffin-papírkákba adagoljuk a tésztát, majd 170 fokon 13-15 percig sütjük.

Nálam 9 darab sütemény készült, talán érdemes két adagot összehozni, már ha dolgozunk, mert a végén Apának csak 1 jutott. Pedig olyan igazságosan osztották a gyerekek! 


Díszíteni is lehet, bár ebben nekem nincs túl nagy gyakorlatom. A hétvégi Halloween-party-ra ezt sikerült alkotnom:
A muffinokat csokoládékrémmel kentem be, majd fehércsokis írókával díszítettem.

A krémhez: két doboz (2 x 270 ml) kókusztejhez 3 kanálnyi vaníliás pudingport kevertem és főztem sűrűre, 5 kanál mézzel édesítve és 2 evőkanál kakaóporral barnára színezve. A pudingot kihűtöttem, majd 100 g vajat habosra kevertem, ehhez hozzáadagoltam a pudingot, és szép csomómentesre kevertem.

Talán érdemes ilyen melegben a kenegetés után kicsit hűtőben pihentetni őket, majd vizes késsel egyenletesre igazítani a felületüket.

A krém a pudingpor miatt nem paleo (arrowroot powder - nyílgyökér por helyettesítésével az lenne), a fehércsokis mintákról ne is beszéljünk, bár ez utóbbi igen csekély mennyiségben található a kész művön.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates