2011. október 10., hétfő

Citromos-vajas tészta lazaccal


Gyors és egyszerű tészta- avagy halétel.


Hozzávalók:

500 g száraztészta (penne v. spagetti)
egy és egy fél citrom
100 g vaj
friss petrezselyemzöld
500 g lazacfilé
olivaolaj
só, bors

A lazacot - nekem 3 szelet hal nyomott fél kilót - a már korábban ismertetett módon elkészítem, a serpenyőből kiszedve egy tányéron pihentetem.

Közben odateszek egy fazékban sós vizet főzni, ha felforrt, beleöntöm a tésztát. Figyeljünk arra, hogy a gluténmentes tészták őrült gyorsan szét tudnak főni, tényleg csak pár percig hagyjuk a lángon, majd ezt követően inkább a saját levükben puhuljanak, és még akkor is kész lesz pár perc alatt.

A vajat egy edényben kis lángon felolvasztom, hozzáadom egy citrom kifacsart levét - mehet a rostja is, a magja inkább ne. Sózom, borsozom, és mikor már levettem a gázról hozzákeverem az apróra vágott petrezselyemzöldet. (Én ezt nem tettem, mert Mátyás nem eszi meg a petrezselymet, így utólag szórtam rá az övét kihagyva.)

A tésztát leszűröm, hozzákeverem a vajas-citromos szószt. Tányérra szedem, és lazac darabokkal megszórom.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates