2011. október 18., kedd

Tonhalas tészta



Könnyen és hamar elkészíthető, álmomban nem gondoltam volna, hogy ennyire finom is.

Hozzávalók:
2 gerezd fokhagyma
oliva olaj
2 doboz hámozott paradicsomkonzerv (2 x 400 g)
2 doboz tonhal konzerv
8 db szardella
zöldfűszerek (oregánó, bazsalikom)
esetleg só

száraztészta (500 g)



Vizet forralunk a tésztának, amíg erre várunk, elkészítjük a paradicsomszószt.

A felhevített olajra dobom a nagyon vékonyra szelt, megpucolt fokhagymát. Fél percig kevergetem, majd beleborítom a kockára vágott paradicsomokat.

Nyilván nem minden évszakban lehet kapni igazi paradicsomot, az ecetízű és színű zöldségtől mindig jobb megoldás a konzerv változat. Nekem megvan az a furcsa perverzióm, hogy mindig hámozott, de egész paradicsomokból álló konzervet vásárolok, mert a zöld részénél (csumája) mindig rajtahagynak egy kis héjat, plusz magát a zöldet, de ettől eltekintve, illetve ezzel együtt gyönyörűen fel tudják kockázni a zöldséget. Ebből aztán ki kell válogatnom az oda nem való részeket, tehát úgy döntöttem, jobb, ha egészben hagyják, majd én levágom amit le kell, és fel is darabolom.

Tehát felforraljuk a paradicsomot, öt-tíz percig rotyogtatjuk alacsony lángon. Ekkor beledobáljuk a szardella darabokat, és az olajat - amiben álltak a szerencsétlenek -, azt is beleöntjük a szószba. Főzzük további két percig, majd levéve a tűzről összeturmixoljuk. Visszatéve fűszerezzük, én nem is sóztam meg, mert a szardella éppen eléggé sós.

Pár perc főzés után újból levesszük a szószt a tűzről, és beledobáljuk a darabokra szedett tonhalat. Átforgatjuk, de óvatosan, mert hamar összetöredeznek a haldarabok.

A tésztát leszűrjük, tányérra szedjük, majd rámerjük a paradicsomos-halas szószt. A teljes menetfelszereléshez jár még olivabogyó, de természetesen nálunk a fiúk ezt nem igénylik. Anélkül is tökéletes.


Aki idegenkedik a szardella gondolatától, természetesen elhagyhatja. Nem lesz tőle irdatlan halíze az ételnek, ettől nem kell megijedni, csupán egy jellegzetes, de nem erős aromával  találkozunk. Az én családomat például egyáltalán nem rázta ki a hideg, csupán elismeréssel nyilatkoztak, hogy igen finom, vajon mitől?






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates