2016. január 30., szombat

Vadas marhaszelet



Mindig is imádtam a vadast, mindenféle hússal, én még csirkével is megeszem, nem számítanak az elvek. A lényeg úgyis a szósz, meg a gombóc. Igen, mert a paleoban is jár gombóc hozzá, legfeljebb nem zsemléből készül, hanem például karfiolból. 


Hozzávalók:

1 kg marhahús 
1 nagy fej vöröshagyma
4 sárgarépa
3 fehérrépa (vagyis zöldséggyökér Magyarországon, itt paszternák, ami közel nem ugyanaz, csak előbbi számunkra nem elérhető)
zsír 
2 nagy kanál mustár
kevés édesítő (simán elhagyható, nekem nem hiányzik ebből az ételből, de hátha valakinek mégis)
2-3 evőkanál citromlé
3-4 babérlevél
bors

A marhahúst felszeleteltem, majd egy nagy serpenyőben a felolvasztott zsíron mindkét oldalát hirtelen átsütöttem annyira, hogy szép barna színt kapjon. Nálam ez legalább két turnusban történt a hús mennyisége okán, ezért egy tányéron pihentettem azokat, amik már készen lettek. Az utolsó adagnál lejjebb vettem a lángot, majd visszapakoltam az összes húst a serpenyőbe. Kevés vizet öntöttem alá, majd sóztam, szemes borsot és babérlevelet szórtam mellé, majd egy fóliával lefedve legalább egy órán keresztül pároltam.

Ha esetleg csirkehúsból készítenénk (mert a lényeg úgyis a szószon van), akkor nem kell párolni a húst, nem kell csak nagyon pici vízzel felönteni, majd jöhetnek rá egyből a zöldségek.

Ha a hús már majdnem puha - és remélhetőleg egy, másfél óra után az lesz -, rádobjuk a felkockázott vöröshagymát, karikára vágott répákat, amennyiben szükséges a vizet pótoljuk, és újra lefedjük, megvárjuk míg a zöldségek is megpuhulnak.

Mikor ez is megtörtént, kivettem a hússzeleteket, alaposan lekapargattam róla a zöldség vagy hagymadarabokat. A babérlevelet és szemesborsot szintén eltávolítottam. A megmaradt répás-hagymás keveréket alaposan összeturmixoltam, de nagyon alaposan, krémes állagúra. Ilyenkor tudjuk felmérni, hogy elég sűrű -e a szósz, nekem mindig túl sűrű, úgyhogy adagoltam hozzá vizet a kívánt állag eléréséig. 

Visszadobjuk a gázra, én a babérleveleket ekkor visszadobtam bele, biztos ami biztos alapon, majd mustárral és citromlével még elkeverve összerottyantottam. Kóstoljuk meg, elég sós -e, elég fűszeres -e, majd pakoljuk bele vissza a hússzeleteket. Rövid párolás után a gombócok mellé szedve tálalom.

A gombóc-recept itt található, amíg a húst pároljuk, simán elkészíthető, majd kikapcsolt, még meleg sütőben várakozhatnak.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates