2016. január 30., szombat

Cigány csirke



Azért nem lett cigány pecsenye, mert már hamarabb bevásároltam, mint ahogy kitaláltam volna, hogy mi főzök vacsorára. Tehát tarja helyett csirkehús volt otthon, amit azonban a hagyományos "cigánypecsenyés" módon fűszereztem és sütöttem ki, valamint fűszeres sült édesburgonyával párosítottam. Megjegyzem, disznóval is pont ugyanígy működik, hirtelen, zsírban kisütve.

Hozzávalók:

1 kg csirkemell vagy felsőcomb filé (ez alatti mennyiséghez nálunk értelme nincs hozzákezdeni, de mindenki csökkentse az adagot az igényeknek megfelelően)
kb 300 g füstölt szalonna (sajnos nem emlékszem pontosan mennyit használtam fel)
kevés olvasztott zsír a fűszerezéshez
6-7 gerezd fokhagyma
2 nagy evőkanál mustár
1 evőkanál fűszerpaprika
bors 

1,5 kg édesburgonya
majoranna
1 kanál fűszerpaprika
só 
olvasztott zsír vagy olivaolaj


A húst felszeletelem. Ha csirkemell filé, akkor nem klopfolom, nem kell, hogy még szárazabb legyen. A csirkecomb filét nyilván nem kell szeletelni, viszont kicsit megnyomkodnám a klopfolóval, na nem teljes erőből, csak hogy megközelítőleg egyforma vastagságúak legyenek a szeletek.

Az olvasztott zsírt, mustárt, fűszerpaprikát, sót, borsot, nyomott fokhagymát egy tálban összekeverem, majd ezzel a fűszeres keverékkel megkenem a húsokat, egymásra pakolom őket majd félrerakom rövid időre.

Az édesburgonyát meghámozom, megmosom, felkockázom, avagy vastagabb szeletekre vagdosom. Egy nagy, sütőpapírral kibélelt tepsiben összekeverem őket az olajjal, majd majorannát, fűszerpaprikát, sót szórok rá, és megint összekeverem őket. Hőlégkavarásos sütőben 180 fokon puhára és ropogósra sütöm.

A szalonnát felszeletelem, és a tetejét legalább fele mélységben, akár jobban is, beirdalom. Minél zsírosabb a szalonna, annál jobb, tulajdonképpen a zsírszalonna a legjobb ehhez az ételhez. Én örülök, ha kapok bármilyet is itt, a világ végén, nem vagyok olyan helyzetben, hogy válogathassak. Ez látszik is a képen, hús inkább, zsír kevésbé volt található a szeletekben, de mi igazából ennek is szívből örülünk, mivel családilag úgy gondoljuk, a sült szalonnánál nincs jobb kaja az egész kerek világon.

Szóval a szalonna szeleteket egy nagy serpenyőbe dobjuk, kiolvasztjuk a zsírját, miközben mindkét oldalát megpirítjuk. Kivesszük a serpenyőből, ezután következik a hús.

A húst ne a legnagyobb lángon süssük, mert a rajta lévő fűszerek odaégnek (különösen a paprika igen érzékeny a magas hőre). Mindkét oldalát 4-5 perc alatt sütve, rövid idő alatt készen lesznek.

Tányérra rakjuk a burgonyát, a húst, amire egy szelet szalonnát helyezünk. Mellé kovászos, vagy ecetes uborkát, olajos káposztát, bármilyen savanyúságot bőséggel kínálunk.







0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates