2011. február 25., péntek

Diós kocka


















Nekem jöhet minden, ami diós, és ami krémes. Ebből az alaptételből kiindulva találtam ki, egy "édességre kiéhezett" rohamom során a  következő sütit.

Hozzávalók:
Tészta
3/4 bögre darált dió
1 bögre liszt (self raising flour)
1 bögre cukor
1 teáskanál szódabikarbóna
csipet só
6 evőkanál étolaj
1 bögre tej
vaníliáscukor, v. vaníliapaszta

 
Krém:
4 dl tej
3 evőkanál cukor
1 zacskó Dr. Oetker vaníliás pudingpor
10 dkg vaj (sózatlan)

 
Csokimáz:
6 dkg vaj (sózatlan)
3 evőkanál kakaópor (az a fekete, cukrozatlan)
1 evőkanál porcukor
1 evőkanál olaj

A tésztához a hozzávalókat habverővel összekeverem, sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöm. Az én tepsim 21 x 31 cm méretű. Majd 180 fokon 35 percig sütöm. Ha megsült, a sütőpapírral együtt ki tudom emelni a tepsiből, rácsra teszem, és megvárom, míg teljesen kihűl.

Közben elkészíthetem a pudingot: a tejet, a cukrot és a pudingport a szokásos módon megfőzöm, majd kihűtöm. Én ezt vízfürdőben szoktam tenni (nem én, hanem az edény fürdik, bár fordítva sem hangzik rosszul), néha-néha megkevergetem, hogy nem bőrösödjön meg a puding. A vajat vegyük ki hamarabb, kicsit puhábban könnyebb habosra keverni. Tehát ez következik most, a vajat habosra keverjük, majd fokozatosan adagolva hozzá a kihűlt pudingot szép, csomómentes krémet kapunk, amit rásimítunk a kihűlt tésztára. Hűtőben várhat, míg elkészítjük a csokimázt.

A vajat felmelegítjük, de ne hevítsük túl, tényleg csak éppen annyira, hogy elolvadjon. Én ezt mikróban szoktam megtenni, alacsony hőmérsékleten, állandóan ellenőrizgetve. Ezt követően hozzákeverem a kakaót, a porcukrot, simára, majd ha kihűlt, az étolajat. Rácsorgatom a krém tetejére, ha nem terül el magától, kicsit nedves késsel segíthetünk neki. Hűtőbe rakjuk legalább egy órára, a csoki miatt.

Akinek nincs türelme a csokimázzal bíbelődni, vagy miatta várni, az ehelyett durva darabokra vágott és pirított diódarabokat is szórhat a tetejére, úgy is nagyon finom, és még diósabb.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates