2013. február 14., csütörtök

Tejszínes zellerpüré


Egyszerűen imádom a zeller ízét, illatát, ha egyszer megfogdosom, képes vagyok órákig szagolgatni még a kezem utána. Persze nálunk nem lehet kapni zellergumót, vagy csak igen ritkán, évente egy-két alkalommal találok rá. Hétvégén ezért nagyon megörültem, mikor a zöldségesnél megláttam. Olyannyira extázisba estem, hogy csak távozóban, fizetést követően döbbentem rá az árára, amit el sem merek mondani soha senkinek. Pont elég baj, hogy Lajos látta.
 
Csak az az egy vigasztalt, hogy végre kipróbálhattam pürének. Meg kell mondjam, nekem most jött el az, amiről oly sokan a paszternákpüré kapcsán beszélnek, nevezetesen, hogy: Isteni, tökéletesen helyettesíti a krumplipürét!

Hozzávalók:
zellergumó
kókusztej / kókusztejszín

szerecsendió

A zellergumót meghámozzuk, kockára vágjuk. Egy lábosba rakjuk, majd felöntjük annyi kókusztejjel, hogy majdnem ellepje. Használhatunk kókusztejszínt is, sőt higíthatjuk mindkettőt vízzel. Én találtam a hűtőben maradék kókusztejszínt, és azt használtam fel, de mivel nem volt elég, vízzel pótoltam, kb. fele-fele arányban.
 
Sóval, szerecsendióval ízesítjük, puhára főzzük, majd szinte teljesen leöntjük róla a tejet egy külön edénybe. Összeturmixoljuk a zellert, és lassanként még adagolhatunk hozzá tejet, olyan állagúra alakítva, ahogy szeretjük a pürét. Vajat, illetve egyéb zsiradékot szerintem egyáltalán nem igényel, tekintve, hogy a kókusztej pont eléggé zsíros.
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates