2013. szeptember 4., szerda

Kókusztekercs


Internetes fórumon láttam a fotóját, de ott az összetevők pontos listája nélkül szerepelt. Így én is elkészítettem a magunk változatát, amit feltétlenül le kell jegyeznem, nehogy a feledés homályába merüljön a recept, mert a család elkerget itthonról.

Hozzávalók:
375 g szárított füge
3 evőkanál kakaópor
2 evőkanál kókuszzsír
rumaroma

100 g kókuszzsír (ghee-vel helyettesíthető, esetleg vajjal)
250 g kókuszreszelék (lehet több is)
270 ml kókusztejszín (állagát tekintve majdnem szilárd)
3 evőkanál méz


A külső csokoládés réteghez fügét használtam, de kipróbálhatjuk datolyával is. Én nem találtam olyan datolyát a boltban, amiben ne lett volna növényi olaj és egyéb adalékanyag, szóval a teljesen natúr török füge mellett döntöttem. Aprítógépben teljesen krémessé aprítottam, majd hozzáadtam a kakaóport, kókuszzsírt, és ízlés szerinti rumaromát. Ezekkel is jól eldolgoztam, majd két sütőpapír között kinyújtottam. (Azóta kipróbáltam datolyával is - 500 g -, hát isteni az íze, viszont kész kínszenvedés vele dolgozni. Az aprítógép nem tudja feldolgozni, és ha találunk olyan konyhai eszközt amivel úrrá tudunk lenni a problémán, akkor utána piszok nehéz formázni, nyújtani, annyira ragadós. Vagy csak én vagyok iszonyat béna.)
 
Amíg elkészítjük a fehér tölteléket, hűtőben pihentessük a kakaós lapot.
 
A kókuszos krémhez a puha zsírt keverjük ki a folyamatosan hozzáadagolt kókuszreszelékkel, mézzel és a kókusztejszínnel. Az az igazság, hogy kókuszt annyit adhatunk hozzá, amennyit még el bírunk keverni a zsírral, de a feltüntetett mennyiséget legalább, viszont hagyjunk egy pár kanálnyit a tekercs külső megszórásához későbbre.

A fehér réteget egyengessük el a barnán, majd a sütőpapír segítségével tekerjük fel. Szórjuk meg kókuszreszelékkel kívülről a külsejét.
 
Hűtőben pihentessük legalább 1 órán keresztül, mielőtt felvágnánk.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates